Sunday, October 6, 2013

Tavada Lazanya Böregi

tavada lazanya boregi 1






Allah Ne Verdiyse





  • ANASAYFA

  • HAKKIMDA

  • ILETISIM

  • Değmesin Yağlı Boya








  • tavada lazanya boregi 2


  • tavada lazanya boregi 3


  • tavada lazanya boregi 4


  • tavada lazanya boregi 5


  • tavada lazanya boregi 6








Tavada Lazanya Böregi



Gönderen Allah ne verdiyse On 11 Eylül 2013 Çarşamba 22 yorum






tavada lazanya boregi 7


Es selamü aleyküm dostlar 


Bu günki tarifimiz benim icin cok özel ,cünki  500 cü tarifimi ekliyorum sayfama .


 elhamdülillah alemlerin  rabbine 


Allahneverdiyse kurulurken bu kadarini hayal etmemistim. bana kazandirdigi cok sey var 


dostluklar ,bana ögrettikleri paha bicilemez . Allahneverdiyse olarak ,cizgimin disina cikmayi hic istemedim. tarif arayan dostumuzun sayfami gezen ziyaretcimin ,bir kitabin sayfalarina bakiyormuscasina hissetmesini istedim .yemekse tek yemek olmali dedim ,resim karelerimde bile bir standar olarak kalmayi istedim halada istiyorum,


fotograf karemde  hicbirseyin yemegimin önüne gecmesini istemedim .


bilemiyorum belki cok can sIkici geliyor sizlere tek düze olmak .


farkimi yanlizca kolaylik ve yenilik olarak tercih ettim dilerim dogru yapmisimdir .


Beni bu güne tasiyan siz dostlarima sonsuz sükran 


iyiki varsiniz .


tarifimize gelince,beni bu börege yönlendiren kizimin son zamanlarda ki  su böregi aski. 


Her istedigin de su böregini hazirda bulundurmak cok zor.. Disaridan yemesi ise onun icin risk tasiyan bir durum .bu sebeple bir care bulmaliyim dedim .Belirtiyorum özellikle makarna böregi degil bu .


bire bir su böreginin orjinali hic degil olamaz da 


ama yiyen kisilerin farkini anlamayacagini adim gibi biliyorum .


Malzeme  


3 tane yufka 


20 tane ön pisirme gerektirmeyen lazanya 


250 gr az yagli peynir 


500 ml süt 


500 ml su 


yarim cay bardagindan biraz fazla siviyag 


tuz karabiber 


32 cm teflon kapakli tava olmassa olmazi :)


tavayi yaglamak icin bir miktar siviyag 






tavada lazanya boregi 8


öncelikle teflon tavamizi yaglayalim cok hafif kenarlarini da tabi..yufkanin bir tanesini serelim


 kenarlarindan tasanlari oldugu gibi birakalim sonra 2.yufkayi serelim


onuda oldugu gibi birakalim 



tavada lazanya boregi 9


son yufkamizi resimde görüldügü gibi kenarini koparalim 


en üzerine kapak seklinde kapatacagiz onu,beklesin bizi.


 kenarindan kopardigimiz en üstte kapaktan önce kullanacagiz 


tavada lazanya boregi 10


bir kabin icersine sütümüzu ,suyu,siviyagi,


yaklasik 1,5 tatli kasigi tuzu ve karabiberi ekleyip karistiralim 







tavada lazanya boregi 11



tavada lazanya boregi 12


hazirladigimiz sividan bir  miktar tavadaki yufkalarin üzerine gezdirelim. 


üzerine 10 tane lazanya yapragimizi ortadan bölüp tavaya yerlestirelim 


arada hazirladigimiz sividan gezdirelim üzerine  



tavada lazanya boregi 13


10 tane lazanyamizi yerlestirince arasina ,ufaladigimiz peynirimizin hepsini serpistirelim 



tavada lazanya boregi 14


tekrar kalan 10 lazanya hamurumuzu kirarak yerlestirelim.


 aralara sividan gezdirelim 



tavada lazanya boregi 15


tüm lazanya yapraklari bitince ,elimizde kalan sivimizin hepsini boca edelim üzerine 



tavada lazanya boregi 16


önce kalan yufkamizdan kopardigimiz parcalari yerlestirelim daha sonra 


tüm olan yufkayi serip kenardan tasan yufkalari ice kapatalim 



tavada lazanya boregi 17


tavamizi hafif sallayalim sivi yerlessin icersine iyice 



tavada lazanya boregi 18


kapagini kapatip ocaga koyalim 


oldukca düsük ayarda pisirecegiz böregimizi genis ocaginizi kullanmalisiniz .isi her yerine esit yayilsin 


benim ocak ayarim 1,den 9 kadar ben 2,5 pisirdim .artik siz ocaginizin düsük isisini ayarlayacaksiniz 


tam 45-50 dakika birakiyoruz öylece. kapagi acmak yok diyecegim .belki bir yada iki kez kontrol icin 



tavada lazanya boregi 19


süre sonunda bicakla altini kontrol edin. buharla ve sivi ile lazanyalar yumsadi


 alti kizardi ,suyunu cekmis olmali  



tavada lazanya boregi 20


tavayi kenara cekip üzerine bir kapak kapatalim. dikkatlica tavayi ters cevirelim 


aman dikkat yanmayin 





tavada lazanya boregi 21


böregi hemen tekrar diger tarafinin kizarip pismesi icin tavaya geri koyun 


kizaran taraf üste olmali 



tavada lazanya boregi 22


kapagini tekrar kapatin yaklasik 20 dakika daha pissin  kapagini yine acmiyoruz buhar kaybi olmamali  lazanya hamurlari sert kalabilir sonra aman dikkat  acmamaya calisin 



tavada lazanya boregi 23


pisen böregimizi bir kesme tahtasina alalim. ilimasini bekleyelim 



tavada lazanya boregi 24


daha sonra dilimleyerek servise sunabilirsiniz .bicak tirtirli ve keskin olsun dagitmadan keselim 


önce göz sonra mide doysun caysa cokdan demlendi degilmi :)) 


afiyet olsun dostlar nice 500 tariflere hep beraber diyelim insAllah 


firinda olmazmi diyenlere ise denemedim diyorum simdilik, denenmeyecek demiyorum :) 


Muhabbetle 




Tweet




Pin It








1 comment:

  1. tarifimi resimlerimi ve baglantinizi kaldirmanizi istiyorum kaldirmadiginiz dahilde.hakkinizda hukiki islemler baslatilacaktir

    ReplyDelete