Friday, September 13, 2013

Kaşar Peynirli Çubuklar



kasar peynirli cubuklar 1




Herkese merhaba :)

Sabah kahvaltılarına ayrı bir ehemmiyet gösteriyorsanız eğer sizlere bugün harika bir tarifim olacak.. Hem pratik, hem şık, hemde çoook lezzetli :) Arşivimden bir tarif zannediyorum Ramazan ayından evvel yapmıştım :) Yaz bitmeden arşivdeki tariflerin çoğunu eritmeyi planlıyorum... 


Yaz bitmeden dedim de havalar iyice soğumadan dip köşe bir temizliğe de ihtiyaç var.. Her ne kadar günlük süpürme silme yapsak da dip köşe olmayınca olmuyor :) Dün yaptığım deterjan alışverişinden sonra bugün işlere girişebilirim..E o zaman tarifimi yazayım, bana da kolay gelsin :)






Malzemeler:


500 gr. un


200 gr. margarin


150 gr. beyaz peynir


1 su bardağı süt


1 pk. kabartma tozu


1 yumurta sarısı


Tuz


1 çay kaşığı mahlep


Üzeri için:


1 yumurta akı


Kaşar peyniri rendesi






Yapılışı:


Hamuru için; un yoğurma kabına alınır. Tuz, mahlep ve kabartma tozu eklenip karıştırılır ve ortası havuz şeklinde açılıp, oda sıcaklığında margarin, beyaz peynir, süt ve yumurta sarısı ile yoğrulur. 


Elde edilen hamur üzerine nemli bir bez örtülerek tercihen güneş alan pencere önünde 30 dk. dinlendirilir. 


Dinlenen hamur ikiye bölünüp merdane ile kurşun kalem kalınlığında açılır. Üzerine yumurta beyazı sürülüp, boşluk kalmayacak şekilde kaşar peyniri rendesi serpilir.


Malzemeleri ile buluşan hamur, 1 parmak eninde 6 cm. boyunda çubuk çubuk olacak şekilde kesilir. 


Yağlı kağıt serili tepsiye sıralanan kaşar peynirli çubuklar, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir. 






Afiyet olsun.. 


No comments:

Post a Comment