Sunday, September 1, 2013

çay saati tarifleri

Merhabalar degerli web sitesi takipçilerimiz. Bugunku yazimiz çay saati tarifleri.


cay saati tarifleri 1
Uzun bir ara oldu ama sonunda yeniden yazmaya başladım.Çay saati tarifleri bloguma yazmayı özlemişim.Bu arada aslında blog yazmayı bırakmayı düşünüyordum.Tarif defterimdeki tarifler yeter de artar bile bana,eskiden olduğu gibi geri planda okuyucu olmayı düşündüm.Sonra birşeyler yazma,paylaşma isteğim ağır bastı.Denenecek o kadar çok tarif ve her gördüğüm tarifin beni heyecanladırmasına karşı koyamadım.Damak hoşlukları diye bir blog daha açtım.Bu bloga biraz daha değişik tarifler,konular yazmak istiyorum.Çay saati blogumu da devam ettirmeye karar verdim.

Bu arada başka neler yaptım?Sınavlar geçti,mevsim yaza döndü hatta sayılı günler sonra mübarek Ramazan ayına gireceğiz.Bereketi katlanan sofralar kurulacak,yemekler,tatlılar şerbetler ikram edeceğiz.

Başka neler yaptım,okudum,tarif defterimi yeniden düzenledim,temize çektim.Dan Brown -Cehennem- kitabını biraz zor da olsa okudum.Yazarın hayranı değildim,arkadaşımın ısrarıyla aldım ama çok da sardığını söyleyemem.Sayfalarca İtalyan şehir ve mimarisi betimlemeleri yanında,kitabın sonuna sıkıştırılmış İstanbul -balonuyla Türkiye de kitabı okutma taktiği uyguladıklarını düşünüyorum.Diyeceksiniz ki fena mı oldu ,İstanbul un adı dünya çapında duyuldu.Dünya zaten gündemle İstanbul'un adını duyuyor:)

Blog temasından daha da uzaklaşmadan tarife geçelim.

Tuzlu kurabiyeleri çok seviyorum.Bu minik bonbonları hazırlamak çok kolay.Hamurişlerimde vita yağ kullanıyorum.Nostalji serisinden bir yağ.Pastanedekilerden bile güzel lokum gibi,ağızda eriyiveren kurabiyelerim oldu.Vita yağ çocukluğumdan hatırladığım bir yağ.Bir gün baklavada da kullanmak istiyorum,hamurişlerini böyle güzel yapıyorsa baklavayı kimbilir nasıl güzelleştirir diye düşünüyorum.Vitayla yaptığım bu kurabiyeler çok dağılıyordu fırında uzun süre kurutup pişirdim ve soğuyana kadar dokunmadım aldıktan sonra yine de un gibilerdi.Nazik davranmak gerekiyor:)


cay saati tarifleri 2

Tuzlu bonbon:


  • 250 gram eritilmiş margarin

  • 1 çay bardağı sıvıyağ

  • 2 yumurta

  • 2 çorba kaşığı sirke

  • 1 tatlı kaşığı tepeleme mahlep

  • 2 tatlı kaşığı tuz

  • 1 tatlı kaşığı silme şeker

  • 4 su bardağı un

  • 1 paket kabartma tozu-çeşnili olanlarından da kullanabilirsiniz-

  • susam,çörekotu




cay saati tarifleri 3
Kurabiyelerin üstüne sadece susam sürecekseniz,1 yumurtanın akını;sadece çörekotu sürecekseniz 1 yumurtanın sarısını eğer yarısını susamlı,kalan yarısını çörekotlu yapmayı düşünüyorsanız 1 yumurtanın sarısını ve akını ayrı kaselere koyun.Bunların birazını hamura ekleyebilirsiniz,çünkü üstüne sürdükten sonra artıyor sarı ve aklardan ya da artanı kapaklı kapta saklayıp hamurişinizde,kekinizde kullanabilirsiniz.

Malzemeleri sırasıyla kaba koyup yoğurun.Ele yapışmayacak bir hamur olacak gerekirse kaşık kaşık un ekleyebilirsiniz.Hamurda cevizden küçük parçalar alıp yuvarlayın.Tepsiye dizin.Kurabiyelere yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin ya da aka batırıp susama bandırın.Önceden ısıtılmış 200 C fırında pişirin.


Bu makale ile alakali daha fazla bilgi gorebileceginiz onemli bir sayfa : çay saati için tarifler

No comments:

Post a Comment