Monday, September 2, 2013

HERSHEY'S MÜKEMMEL ÇİKOLATALI PASTA



hershey s mukemmel cikolatali pasta 1






''3 dk. da hazırlanan çikolatalı pasta nasıl yapılır?'' diyorsanız işte size sihirli formülü.


Kızımın çikolata tutkusu, çikolatalı lezzetlere ilgi duymasına neden olmuştur. Çikolatalı kek, tatlı, pasta, cheesecake, kurabiye her zaman sevdiklerindendir. Bu tutkunun sonucu evden uzakta okurken bir kek denemesi yapar ve, ve, ve,
sonuç hiç beklemediği şekilde mükemmel olur. Bana tarifi kakaonun arkasındaki tariften nasıl yaptığını, özellikle keki hazırladıktan sonra içine kaynar su dökme püf noktasını anlatınca duyduklarıma inanamadım. Uzun süre verdiği tarif arşivimde denenecekler arasında kaldı. Vakit darlığı yaşadığım bir gün tarifi denedim. Pamuk yumuşaklığında harika bir kek. Kremasını orijinal tarifte fazla yağlı ve şekerli bulduğum için değişiklikler yaptım. 






hershey s mukemmel cikolatali pasta 2






Bu keki ve kremayı neden daha önce denemedim? Bilmiyorum. 


Belki de kızımı hala evin küçüğü olarak görmemdendir; kim bilir?






hershey s mukemmel cikolatali pasta 3


İsterseniz sadece kek veya mükemmel çikolatalı pasta yapılabiliyor.






Buradaki pasta Amerika'nın bilinen Hersey's çikolata ve kakao kutusunun arkasında yazan klasikleşmiş çikolatalı pastasıdır. Orijinal adı ''HERSHEY'S PERFECTLY CHOCOLATE CHOCOLATE CAKE'' olarak biliniyor. Türkiye'de Hersey's bulunabiliyor ama çok yaygın değil. Ben Dr. Oetker kullanarak iyi sonuç aldım. Siz de çikolata tutkunuysanız ve vaktiniz de yoksa deneyin, çok, çok, çok, KOLAY.






MALZEMELER


Kek İçin:



  • 2 su bardağı şeker (3 yemek kaşığı azalttım)


  • 1+3/4 su bardağı un


  • 3/4 su bardağı kakao (Dr.Oetker Guermet Kakao kullandım)


  • 1,5 tatlı kaşığı kabartma tozu


  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat


  • 1 fiske tuz


  • 2 adet yumurta


  • 1 su bardağı süt


  • 1/2 su bardağı sıvıyağ


  • 2 çay kaşığı vanilya ekstresi veya 2 paket vanilya


  • 1 su bardağı kaynar su




Krema İçin:



  • 125 gr. tereyağ veya margarin


  • 1 su bardağı kakao


  • 1,5 veya 2 su bardağı pudra şekeri


  • 1/2 su bardağı süt (azaltabilirsiniz)


  • 1 paket vanilya




YAPILIŞI



  1. Fırını 175 C'de ısıtın. Çapı 23 cm.lik iki adet kalıbı yağlayın ve unlayın.   


  2. Kek için şeker, un, kakao, kabartma tozu, karbonat ve tuzu derin bir kaba alın.


  3. Üzerine yumurta, süt, sıvıyağ, vanilya ekstresini ekleyin ve mikser ile orta hızda 2 dk. çırpın.


  4. Kaynar halde olan suyu karışımın üzerine dökün.


  5. Kek hamurunu kalıplarına eşit olacak şekilde paylaştırın. 30-35 dk. fırında pişirin. Kürdan ile test yapın, fırından alın. Kalıpta 10 dk. beklettikten sonra kalıplardan çıkartıp soğuması için tel ızgara üzerine alın.


  6. Krema için yağı eritin. Kakaoyu içinde karıştırın. Pudra şekeri ve sütün yarısını ekleyip çırpın. Vanilyayı ekleyin. Gerekirse pudra şekeri miktarını arttırın. Süt miktarını kıvamına göre ekleyin. (Kıvamı göz kararı ve isteğinize göre yapabilirsiniz.)


  7. İyice çırpın. Kekin arasında ve üzerinde kullanın. Üzerine spatula ile şekil verip isteğinize göre süsleyin.




























No comments:

Post a Comment