Monday, April 1, 2013

pogaça tariflerim

Merhaba degerli web sitesi ziyaretcilerimiz. Bugunku makalemiz pogaça tariflerim.

pogaca tariflerim 1

KLASİK ANNE POĞAÇASI YENİLENDİ :)

Pazar sabahı, dergileri karıştırırken kahvaltıya tuzlu bişeyler yapmak lazım diye düşündüm, basit ve tuzlu :)

Tam defterimi açıp annemin tarifi ile her zamanki klasik poğaçaları yapmaya karar vermiştim ki, birden iç ses "Dur, Müge" dedi :)

- "Hep, böyle yapıyorsun, saatlerce dergi ve kitap karıştırıp, sonra da çoğu annenin tarifleriyle oluşan defterini açıp, klasik bir kek yada poğaça yapıyorsun, olmazki ! Niye alıyorsun bu dergileri o zaman" İç ses haklıydı. Üstelik annemin tarifi margarin ile yapılıyordu, artık yavaş yavaş tereyağına da geçme zamanı idi.

Ben aslında margarin konusunda da çok önyargılı değilim,
trans yağ içermediği sürece margarin kullanımında bir zarar görmüyorum. ama yinede tereyağ ile yapılan kurabiye ve poğaçalar daha lezzetli olduğu için bazen sadece tereyağ ile, bazende margarin ile karıştırarak kullanıyorum.

Poğaçaların tarifi; Lezzet dergisi Ocak/2008 sayısından. Ben bu güne kadar hiç Lezzet dergisi almamıştım, hep Sofra alırım, ama sanırım bundan sonra Lezzet alacağım çünkü çok beğendim. Sadece yemek tarifleri değil, aynı zamanda sevgili
Tijen'in keyifli yazıları, çeşitli meyveler, sebzeler ve ölçüler, gramajlar hakkında detaylı bilgiler var. Üstelik dergiyi almama sebep olan, "Güzel Şeyler" eki de çok güzel, yıl boyunca almayı düşünüyorum, 12 sayılık seriyi tamamlamak için.

Ben poğaçayı, eşim için her zamanki gibi patatesli yaptım :) siz isterseniz, zeytinli, peynirli, kıymalı vs. gibi çeşitler ile yapabilirsiniz. İlk piştiğinde kıtır kıtır harika oluyor ama sonradanda çok yumuşayıp lezzetini kaybetmiyor. Ben 3 gün boyunca gidip gelip yedim, gayet güzeldi. Sizlerede gönül rahatlığı ile öneririm.


Malzemeler



  • 2,5 Su Bardağı Un


  • 1,5 Çay Bardağı Yoğurt


  • 1 Çay Bardağı Zeytinyağ


  • 100 Gr. Tereyağ


  • 1 Yumurta


  • 1 Paket Kabartma Tozu


  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz


  • 1 Tatlı Kaşığı Mahlep (Ben ekledim)



İç Harç için;




  • 2 Orta Boy Patates


  • 1 Çay Kaşığı Tuz


  • 1/2 Çay Kaşığı Karabiber


  • 1 Çay Kaşığı Pul biber



Yapılışı




  • Öncelikle tereyağını oda ısısına getirin, yada çok kısık ateşte eritip, ılık hale gelene kadar bekleyin.


  • Yoğurt, zeytinyağ ve yumurta akını çırpma teli ile iyice çırpın. Tereyağınıda ekleyin ve biraz daha çırpın. (Tereyağ kesinlikle sıcak olmamalı, yumurta akını pişirebilir.)


  • Un ve kabartma tozunu azar azar ekleyin ve çok yumuşak bir hamur yoğurun. Üzerini kapatarak 30 dk. dinlendirin.


  • Bu arada patatesleri haşlayın ve rendeleyin, tuz, karabiber ve kırmızı biber ekleyip karıştırın.


  • Hamurdan cevizden biraz irice parçalar koparıp, elinizde açın. Ortasına iç malzemeyi koyarak, kapatın ve yuvarlayın. Yumurta sarısını 1 tatlı kaşığı sıvı yağ ile ile karıştırıp, inceltin ve poğaçaların üzerine sürün. Çörek otu, susam veya haşhaş tohumu ile süsleyin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında, 30-35 dk. rengi turuncuya dönene kadar pişirin.





Ilginizi Cekebilecek diger makaleler : peynirli poğaça tarifi mayalı

No comments:

Post a Comment